سرطان تخمدان سرطان رحم سرطان سینه انواع بیماریهای زنان را بشناسیم!
.
اطلاعات کاربری
درباره ما
دوستان
خبرنامه
آخرین مطالب
لینکستان
دیگر موارد
آمار وب سایت

زنان بخش مهمی از هر جامعه را تشکیل می‌دهند و توجه به سلامت آنها اهمیت بسیار زیادی دارد. یکی از مواردی که به سلامت این قشر از جامعه کمک می‌کند افزایش اطلاعات و آگاهی آنهاست و همین امر لزوم برنامه‌های آموزشی برای زنان را می‌رساند.

در این مقاله قصد داریم به بررسی انواع بیماریهای زنان بپردازیم. در پایان این مقاله شناخت کاملی نسبت به بیماریهایی خواهید داشت که سلامت زنان را به خطر می‌اندازند. خواندن این مقاله را از دست ندهید!

جهت مشاهده و خرید انواع گان کلاه دار کلیک کنید

سرطان تخمدان

یکی از شایع‌ترین بیماریهای زنان بیماری سرطان تخمدان است. این بیماری با عنوان قاتل خاموش شناخته شده است. علایم شایع این بیماری معمولا زمانی بروز پیدا می‌کنند که بیماری شدت زیادی یافته است. از علایم شایع این بیماری می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نفخ شکم
  • درد در ناحیه شکم
  • مشکل در بلع غذا
  • تکرر ادرار
  • خستگی دایم

کارشناسان سلامتی به این موضوع تاکید می‌ورزند که زنان باید سالیانه به چک‌آپ بروند تا در صورت بروز هر مشکل سریعا برای رفع این مشکل اقدام کنند و هرگز اجازه ندهند که این بیماری به اوج خود برسد و مشکلات زیادی برای زنان به وجود بیاورد.

 

مشخصات و قیمت انواع تخت ماساژ

 

سرطان رحم

این سرطان یکی از بیماریهای زنان است که بیشتر در سنین جوانی بروز پیدا می‌کند. این بیماری معمولا در اثر جهش ژنتیکی در سلولهای رحمی رخ می‌دهد و اگر این بیماری به زودی تشخیص داده شود، قابل درمان است.

از علایم این بیماری می‌توان به خونریزیهای غیر عادی، ترشحات واژن و درد شدید در ناحیه لگن اشاره کرد. شیوع این بیماری در سنین جوانی زنگ هشداری برای چک‌آپ سالیانه به شمار می‌رود.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تراکستومی فلزی کلیک کنید

 

سرطان سینه

سرطان سینه نیز یکی از بیماریهای زنان به شمار می‌رود که افراد زیادی را سالانه گرفتار می‌کند. البته این بیماری در میان مردان نیز رخ می‌دهد اما میزان وقوع آن بسیار پایین است.

از علایم این بیماری می‌توان به بروز توده در سینه، انواع ترشحات از نوک سینه و بزرگ شدن غدد لنفاوی در زیر بغل اشاره کرد. خبر خوب این است که این بیماری اگر به موقع تشخیص داده شود می‌توان از شیوع آن جلوگیری کرد.

 

مشخصات و قیمت انواع تخت تشریح

 

 

بیماریهای قلبی

مطالعات نشان داده‌اند که زنان کمتر از مردان به بیماریهای قلبی دچار می‌شوند، اما دومین عامل مرگ و میر در میان زنان است و یکی از بیماریهای زنان به شمار می‌رود. محققان بر این عقیده هستند که عواملی مانند عوامل زیر سبب بروز این بیماری می‌شوند:

جهت مشاهده و خرید انواع صندلی کلیک کنید

  • افزایش سن
  • درآمد کم
  • استرس مزمن
  • سابقه خانوادگی ابتلا به بیماری قلبی
  • استعمال دخانیات
  • چاقی مفرط
  • خانه‌نشینی و عدم تحرک
  • فشار خون بالا

فشار خون بالا

آمارها نشان داده‌اند تعداد زنانی که از بیماری فشار خون بالا رنج می‌برند رو به افزایش است و همین امر سبب می‌شود فشار خون بالا یکی از بیماریهای زنان به شمار رود.

فشار خون بالا یکی از عوامل اصلی سکته مغزی است و باعث افزایش حملات قلبی و نارسایی کلیوی می‌شود. به همین دلیل کارشناسان سلامتی بر این امر تاکید می‌ورزند که زنان باید سالانه وضعیت سلامتی خود را بررسی کنند تا از بروز این مشکلات جلوگیری به عمل آورند.

جهت مشاهده و خرید انواع ترالی فلزی کلیک کنید

نوسانات خلقی و افسردگی

عادت ماهیانه یکی از مواردی است که زنان ماهیانه تجربه می‌کنند. همین امر سبب می‌شود که میزان تعادل هورمونها بهم بخورد. مطالعات نشان داده‌اند که هورمونها نقش بسیار مهمی در تنظیم خلقیات دارند.

برخی از زنان سندروم پیش از قاعدگی را تجربه می‌کنند. در این سندروم زنان دوره افسردگی شدیدی را پیش از عادت ماهیانه خود تجربه می‌کنند. کارشناسان سلامتی بر این امر تاکید می‌ورزند که زنان باید با شناخت دوره قاعدگی خود و تمرکز بر نیازهای خود از بروز افسردگی در این دوران جلوگیری به عمل بیاورند.

جهت مشاهده و خرید انواع سینی استیل کلیک کنید

زیرا این بیماری عملکرد اجتماعی زنان را به شدت تحت تاثیر قرار می‌دهد و در موراد حاد زندگی را مختل می‌کند. همچنین زنان روحیه حساس‌تری در مقایسه با مردان دارند و در ناملایمات زندگی بیشتر از مردان آسیب می‌بینند. به همین دلیل مطالعات نشان داده‌اند که خطر ابتلا به بیماری دوقطبی در زنان بیشتر از مردان است. مراجعه به مشاوره و حفظ سلامت اثر بسیار مهمی در جلوگیری از ابتلا به این بیماری و کنترل آن خواهد داشت.

آندومتریوز

آندومتریوز یکی از بیماریهای زنان به شمار می‌رود و از هر 10 زن 1 یک زن به این بیماری مبتلا می‌شود. در این بیماری بافت رحمی در خارج از حفره رحم رشد می‌کند و سبب بروز کیست و درد در هنگام رابطه جنسی می‌شود.همین امر لزوم چک‌آپ سالیانه زنان را می‌رساند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تیلت تیبل کلیک کنید

 

سنگ کیسه صفرا

سنگ کیسه صفرا یکی از بیماریهای زنان است و زنان معمولا سه تا چهار برابر بیشتر از مردان به این بیماری دچار می‌شوند. در این بیماری مجرای کیسه صفرا که وظیفه حمل سنگ را به سمت کبد و روده بر عهده دارد، مسدود می‌شود. همین امر باعث تورم صفرا می‌شود و بیماری کولیک صفرا به وجود می‌آید.

پوکی استخوان

 

جهت مشاهده و خرید انواع مانکی بار نردبانی کلیک کنید

 

یائسگی یکی از روندهای طبیعی بدن زنان است که طی آن دوره قاعدگی برای همیشه قطع می‌شود. در این دوره تراکم استخوان در بدن کاهش پیدا می‌کند و سبب بروز شکستگی می‌شود.

مطالعات نشان می‌دهند که تقریبا از هر دو زن یک زن به بیماری پوکی استخوان دچار می‌شود به همین دلیل این بیماری یکی از بیماریهای زنان است که باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند.

بیماری خودایمنی

 

فروش ویژه انواع گارو وینکل پلاس

 

بیماری خودایمنی یکی از بیماریهای زنان است که سبب بروز مشکلات زیادی برای آنها می‌شود. در این بیماری سیستم ایمنی بدن به یکی از بافتهای بدن حمله می‌کند و به آن آسیب وارد می‌کند. بیماری ام اس یکی از شایع‌ترین بیماریهای خودایمنی است که زنان را بیشتر از مردان درگیر می‌کند.

گردش خون نامنظم

گردش خون نامنظم یکی از بیماریهای زنان است که در زنان باردار زیاد مشاهده می‌شود. دلایل بروز این بیماری به شرح زیر هستند:

جهت مشاهده و خرید انواع تخت ژنیکولوژی کلیک کنید

  • تغییر در ترشح هورمون پروژسترون
  • فشار خون بالا
  • افزایش فشار خون در عروق نیم‌تنه پایین

از علایم این بیماری ورم پاها، واریس و در موارد حاد سکته مغزی است.

عفونت ادراری

مطالعات نشان می‌دهند که زنان بیشتر از مردان به بیماری عفونت ادراری دچار می‌شوند و از این بیماری می‌توان به عنوان یکی از بیماریهای زنان نام برد. دلیل این امر کوتاهی مجرای ادرای زنان در مقایسه با مردان است. تقریبا تمامی زنان یکبار در زندگی این بیماری را تجربه کرده‌اند.

 

جهت مشاهده و خرید انواع تخت دیالیز کلیک کنید

 

بیماریهای تیروئیدی

بیماری کم‌کاری و پرکاری تیروئید یکی از بیماریهای زنان است. این اختلالات در زنان بیشتر از مردان رواج دارد و سرطان تیروئید در زنان بیشتر از مردان مشاهده می‌شود.

دیابت

جهت مشاهده و خرید انواع ترکشن کمر کلیک کنید

این بیماری یکی از بیماریهای زنان است که زندگی بسیاری از آنها را با چالشهای زیادی رو به رو می‌کند. اضافه وزن یکی از دلایل اصلی بروز این بیماری است. دیابت زمینه‌ساز بروز مشکلات دیگری مانند بیماریهای قلبی، مغزی و کلیوی می‌شود.

لزوم اهمیت به سلامتی زنان

سازمان بهداشت جهانی بر لزوم اهمیت سلامتی زنان و جلوگیری از بیماریهای زنان تاکید می‌ورزد. این سازمان به این موضوع اشاره می‌کند که باید زمینه برای تمامی زنها فراهم شود تا بتوانند سلامتی خود را سالیانه بررسی کنند.

 

مشخصات و قیمت انواع تخته ستون فقرات

 

همچنین برنامه‌هایی برای آگاهی زنان باید برگزار شود. وجود این برنامه‌ها در کشورهای جهان سوم ضرورت بیشتری دارد و به آنها در شناخت انواع بیماریهای زنان کمک می‌کند.





:: بازدید از این مطلب : 32
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
ن : تیم برنامه نویسی استارین وب
ت : دو شنبه 15 فروردين 1401
.
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








موضوعات
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
چت باکس
تبادل لینک هوشمند
پشتیبانی